• română
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • English 
    • română
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Bachelor Degree. Dissertation - Licențe. Disertații
  • Facultatea de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică
  • Inginerie electrică
  • Utilizarea eficientă a energiei și surse regenerabile (disertație)
  • Utilizarea eficientă a energiei și surse regenerabile (disertație) (2019-2025)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Bachelor Degree. Dissertation - Licențe. Disertații
  • Facultatea de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică
  • Inginerie electrică
  • Utilizarea eficientă a energiei și surse regenerabile (disertație)
  • Utilizarea eficientă a energiei și surse regenerabile (disertație) (2019-2025)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tehnici actuale de automatizare a instalației de levitație

Thumbnail
View/Open
Textul integral al disertației (3.142Mb)
Date
2023
Author
Găiduț, Răzvan
Metadata
Show full item record
Abstract
Cercetările în domeniul introducerii sistemului de levitație în transportul feroviar, au pornit în anul 1922, cercetătoul fiind Hermann Kemper, de origine Germană. Acesta a construit primul circuit funcțional bazat pe atracția electromagnetică, în anul 1934. Totuși, studiile au fost stopate din cauza celui de Al Doilea Război Mondial, fiind reluate ulterior de către Japonia. Locomotivele MAGLEV reprezintă un subiect în continuă cercetare, acesta fiind preferat pentru viteza, confortul dar și consumul redus de energie pe care îl oferă, singurul dezavantaj al lor fiind costurile ridicate de construire a unei infrastructuri. Levitația magnetică se bazează pe forțele de respingere ale magneților supraconductori. Fenomenul este unul mai amplu, deoarece nu este suficient ca trenul doar să “plutească”. Este nevoie și de alte motoare pentru a face posibilă deplasarea și ghidajul lateral (stabilitatea pe șine). Motoarele utilizate pentru deplasare sunt: 1. Motoarele liniare de current continuu unilateral 2. Motoarele liniare de inducți 3. Motoarele liniare sincrone cu magneți permanenți 4. Motoare liniare cu comutație de reticență Levitația este posibilă datorită următoarelor tipuri de suspensii: 1. Suspensia electrodinamică 2. Suspensia electromagnetică 3. Suspensia electroinductivă 4. Suspensia electrodinamică hibridă (încă în teste) Comparativ cu locomotivele electrice clasice, locomotivele MAGLEV au un consum redus cu 30%, Costurile de mentenanță sunt și acestea reduse considerabil, deoarece , în timpul deplasării nu există contact cu șina, deci pagubele produse de frecarea cu șinele sunt inexistente. Totodată, toate componentele motoarelor sunt fixe, deci nu poate fi vorba de pagube mecanice. Trenurile MAGLEV funcționeză promt cu ajutorul unor sisteme de siguranță și control. Vehiculele sunt dotate cu senzori capabili să comunice cu stațiile de supraveghere și control, iar în momentul unei eventuale defecțiuni, trenul “știe” singur măsurile de siguranță impuse.
URI
http://arthra.ugal.ro/handle/123456789/10652
Collections
  • Utilizarea eficientă a energiei și surse regenerabile (disertație) (2019-2025) [69]

DSpace 6.0 | Copyright © Arthra Institutional Repository
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace 6.0 | Copyright © Arthra Institutional Repository
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV