• română
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • italiano 
    • română
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • Login
Mostra Item 
  •   DSpace Home
  • Doctoral School - Școala doctorală
  • Rezumate teze de doctorat
  • Mostra Item
  •   DSpace Home
  • Doctoral School - Școala doctorală
  • Rezumate teze de doctorat
  • Mostra Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Avantajul competitiv la nivelul organizațiilor românești prin intermediul managementului instrumentelor CSR

Thumbnail
Mostra/Apri
Rezumat_Teza de doctorat_Ivan Ionica_2024EN.pdf (1.403Mb)
Rezumat_Teza de doctorat_Ivan Ionica_2024RO.pdf (1.434Mb)
Data
2024
Autore
Ivan, Ionica
Metadata
Mostra tutti i dati dell'item
Abstract
Această teză de doctorat abordează problematica dobândirii avantajului competitiv la nivelul organizațiilor românești prin intermediul aplicării managementului instrumentelor CSR. Scopul tezei de doctorat îl reprezintă cercetarea modalităților prin care organizațiile din industria energiei electrice urmăresc să devină mai competitive, integrând în strategia lor generală practicile de CSR. La momentul actual competiția dintre organizații a devenit tot mai puternică, astfel că dorința de a obține un avantaj competitiv este prezentă în toate sectoarele economiei naționale. Capitolul 1 cuprinde aspectele conceptuale și metodologice specifice dezvoltării managementului CSR în cadrul organizațiilor din România, conceptele cheie, evoluția și importanța managementului CSR, strategii de responsabilitate socială corporativă, responsabilitatea socială văzută ca sursă de avantaj concurențial, demersul strategic CSR, analiza comparativă dintre CSR și relații publice și revizuirea literaturii de specialitate în domeniul managementului CSR prin intermediul softului VOSviewer. Partea aplicativă cuprinde patru capitole. Astfel, în capitolul 2 este prezentat cadrul actual al utilizării instrumentelor CSR în strategia generală a organizațiilor românești din industria energiei electrice. În realizarea acestui capitol am prezentat atât dinamica și tendințele integrării conceptului CSR în cadrul organizațiilor românești, cât și la nivelul Grupului Electrica. De asemenea, am realizat analiza SWOT a integrării conceptului CSR în strategia Grupului Electrica, modelul Porter și modelul AIDA, aplicate în industria energiei electrice. Capitolul 3 cuprinde evaluarea implicațiilor managementului CSR asupra avantajului competitiv la nivelul organizațiilor românești. Instrumentul de colectare a datelor a fost chestionarul, respondenții fiind selectați conform criteriilor de reprezentativitate. În capitolul 4 am realizat analiza corelațiilor dintre managementul instrumentelor CSR și precursorii performanțelor avantajului competitiv în cadrul organizațiilor din industria energiei electrice. În acest capitol am utilizat softul SmartPLS 4. În ultimii ani responsabilitatea socială corporativă a devenit o preocupare tot mai importantă atât pentru organizațiile din străinătate cât și pentru cele din România. Implicațiile sociale și de mediu ale acțiunilor derulate de către organizații sunt tot mai numeroase, efect datorat globalizării rapide și schimbărilor socio-economice semnificative.
URI
http://arthra.ugal.ro/handle/123456789/10018
Collections
  • Rezumate teze de doctorat [852]

DSpace 6.0 | Copyright © Arthra Institutional Repository
Contattaci | Manda Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Ricerca

Tutto DSpaceArchivi & CollezioniData di pubblicazioneAutoriTitoliSoggettiQuesta CollezioneData di pubblicazioneAutoriTitoliSoggetti

My Account

Login

DSpace 6.0 | Copyright © Arthra Institutional Repository
Contattaci | Manda Feedback
Theme by 
Atmire NV