Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorHristu, Nicoleta
dc.date.accessioned2020-08-03T10:38:15Z
dc.date.available2020-08-03T10:38:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/6883
dc.descriptionRezumat Teză de doctorat - Conducător stiințific: Prof. univ. dr. Eugenia-Simona Antofiro_RO
dc.description.abstractPornind de la problematica identităţii, interesantă este cercetarea din punct de vedere psihanalitic a operei literare şi a personalităţii scriitorului în integritatea sa morală şi spirituală. Max Blecher este un autor a cărui proză, privită în dimensiunea sa estetică, îşi camuflează substanţa epică prin realizarea unei arhitecturi fragmentare a discursului romanesc şi face din experienţa scrisului o adevărată artă a codificării simbolurilor, ceea ce permite o interpretare a operei în cheie psihanalitică şi o investigare a inconştientului auctorial. Creator plurivalent, cu o tendinţă obsedantă de ipostaziere, trădând complexul personei ce se reinventează la nesfârşit, Blecher se zbate şi în viaţa reală între extremele identitare, român şi evreu, copil şi adult, normalitate şi maladie. Începând cu romanul familial care dezvăluie o manie bizară a măştilor, prin schimbarea frecventă a pseudonimelor, şi finalizând cu romanul propriu-zis al eliberării fantasmelor creatoare, unde este invocată sciziunea între personajul abstract şi persoana reală, identitatea se cere a fi receptată în registrul alterităţii, ipseităţii, ileităţii. Această transgresare a fiinţei între planuri existenţiale, alunecare sinuoasă între universurile posibile, refulare în supra/subdiviziunile cronotopice îl aduce pe Blecher în postura de înstrăinat, de outsider, de marginalizat al lumii exterioare şi al propriei vieţi. Elementul biografic este amalgamat cu ficţionalul într-atât de mult, încât nu se ştie niciodată dacă omul Max Blecher supravieţuieşte bolii tuberculoase ca fiinţă empirică sau ca fiinţă fantasmatică ce îşi construieşte o pseudobiografie. Doris Mironescu, un veritabil observator afectiv al lui Blecher, vorbeşte despre „Naraţiune biografică şi scriitor fără biografie”1, în contextul unei demistificări duale, om şi estet al cuvântului.ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectindividuaţiero_RO
dc.subjectalienarero_RO
dc.subjectsincronicitatero_RO
dc.subjectmetanoiaro_RO
dc.subjectarhetipuriro_RO
dc.subjectenantiodromiero_RO
dc.titleDeconstrucția eului între realitate și irealitate în opera lui Max Blecherro_RO
dc.typePhD Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

  • Rezumate teze de doctorat [794]
    Conține rezumatele tezelor de doctorat susținute în cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați

Arată înregistrarea sumară a articolului