Arată înregistrarea sumară a articolului
Studiul încărcării cu energie electrică al autovehiculelor
dc.contributor.author | Paraschivoiu, Sorin | |
dc.date.accessioned | 2025-03-19T09:18:03Z | |
dc.date.available | 2025-03-19T09:18:03Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://arthra.ugal.ro/handle/123456789/10644 | |
dc.description | Disertație Îndrumător proiect : Prof. Dr. Ing. Nicolae BADEA | ro_RO |
dc.description.abstract | Prezenta lucrare este o analiză a modalităților de încărcare a acumulatorului unui autoturism electric utilizând doar energia solară. Dintre toate sursele de energie regenerabile, Soarele ne oferă soluția ideala. Sistemul propus și analizat este de tip off-grid, constă într-un grup de panouri fotovoltaice dimensionat astfel încât să poată produce minim 20 kWh zilnic, un regulator solar, și un convertor ridicător de tensiune. Energia astfel obținută, 100% din surse regenerabile și cu emisie de gaze cu efect de seră zero, va fi dirijată către încărcarea unui acumulator al unui autovehicul electric. Algoritmul utilizat pentru urmărirea punctului de putere maximă al panourilor fotovoltaice este algoritmul conductanței incrementale, sunt analizate și rezultatele care se obțin prin algoritmul perturbă și observă, convertorul de tensiune este ridicator (boost), determinarea gradului de încărcare al acumulatorilor este realizată prin metoda analizei energiei electrice transferate acumulatorului. Avantajul major al acestui sistem este faptul că, pe lângă considerentele legate de utilizarea energiei regenerabile, este cel mai simplu sistem, poate fi instalat oriunde, nu necesită investiții considerabile, și pierderile de energie sunt mici. Dezavantajul acestui tip de sistem este faptul că, datorită fluctuației intensitații luminii solare, energia produsă de sistem în anumite momente nu este suficientă pentru asigurarea cererii, și pe de altă parte există perioade de timp în care energia produsă este neutilizată, astfel acolo unde este posibil se va utiliza un sistem hibrid, atât cu posibilitatea stocării energiei într-un grup de acumulatori separați, precum și introducerea în rețea a surplusului de energie produsă. Schema propusă este implementata în PSIM. | ro_RO |
dc.language.iso | ro_RO | ro_RO |
dc.publisher | Universitatea "Dunărea de Jos" din Galați | ro_RO |
dc.subject | utilizarea eficientă a energiei | ro_RO |
dc.title | Studiul încărcării cu energie electrică al autovehiculelor | ro_RO |
dc.type | Dissertation Thesis | ro_RO |