Arată înregistrarea sumară a articolului

dc.contributor.authorParaschivoiu, Sorin
dc.date.accessioned2025-03-19T09:18:03Z
dc.date.available2025-03-19T09:18:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://arthra.ugal.ro/handle/123456789/10644
dc.descriptionDisertație Îndrumător proiect : Prof. Dr. Ing. Nicolae BADEAro_RO
dc.description.abstractPrezenta lucrare este o analiză a modalităților de încărcare a acumulatorului unui autoturism electric utilizând doar energia solară. Dintre toate sursele de energie regenerabile, Soarele ne oferă soluția ideala. Sistemul propus și analizat este de tip off-grid, constă într-un grup de panouri fotovoltaice dimensionat astfel încât să poată produce minim 20 kWh zilnic, un regulator solar, și un convertor ridicător de tensiune. Energia astfel obținută, 100% din surse regenerabile și cu emisie de gaze cu efect de seră zero, va fi dirijată către încărcarea unui acumulator al unui autovehicul electric. Algoritmul utilizat pentru urmărirea punctului de putere maximă al panourilor fotovoltaice este algoritmul conductanței incrementale, sunt analizate și rezultatele care se obțin prin algoritmul perturbă și observă, convertorul de tensiune este ridicator (boost), determinarea gradului de încărcare al acumulatorilor este realizată prin metoda analizei energiei electrice transferate acumulatorului. Avantajul major al acestui sistem este faptul că, pe lângă considerentele legate de utilizarea energiei regenerabile, este cel mai simplu sistem, poate fi instalat oriunde, nu necesită investiții considerabile, și pierderile de energie sunt mici. Dezavantajul acestui tip de sistem este faptul că, datorită fluctuației intensitații luminii solare, energia produsă de sistem în anumite momente nu este suficientă pentru asigurarea cererii, și pe de altă parte există perioade de timp în care energia produsă este neutilizată, astfel acolo unde este posibil se va utiliza un sistem hibrid, atât cu posibilitatea stocării energiei într-un grup de acumulatori separați, precum și introducerea în rețea a surplusului de energie produsă. Schema propusă este implementata în PSIM.ro_RO
dc.language.isoro_ROro_RO
dc.publisherUniversitatea "Dunărea de Jos" din Galațiro_RO
dc.subjectutilizarea eficientă a energieiro_RO
dc.titleStudiul încărcării cu energie electrică al autovehiculelorro_RO
dc.typeDissertation Thesisro_RO


Fișiere la acest articol

Thumbnail

Acest articol apare în următoarele colecții(s)

Arată înregistrarea sumară a articolului