• română
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • română 
    • română
    • English
    • français
    • Deutsch
    • español
    • italiano
  • Logare
Vezi articolul 
  •   Pagina principală
  • Doctoral School - Școala doctorală
  • Rezumate teze de doctorat
  • Vezi articolul
  •   Pagina principală
  • Doctoral School - Școala doctorală
  • Rezumate teze de doctorat
  • Vezi articolul
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Literatură și comunicare interculturală în manualele românești de limbă franceză (1965-2018)

Thumbnail
View/Open
Rezumat_Teza_doctorat_Conduruta_Violeta_FR_2024.pdf (574.4Kb)
Rezumat_Teza_doctorat_Conduruta_Violeta_RO_2024.pdf (565.2Kb)
Dată
2024
Autor
Conduruță (Măzăroaie), Violeta
Metadata
Arată înregistrarea completă a articolului
Abstract
Primul capitol, Introducere în conceptualizare, se ocupă cu prioritate de problematica limbilor de învățământ având în vedere accepțiile lor, limbă maternă sau limbă străină, pentru ca să se axeze mai apoi pe cele trei concepte-cheie : comunicarea, interculturalul și manualul. Al doilea capitol, Predarea literaturii în manualele românești de limba franceză din perioada premergătoare lui 1989, integrează, mai întâi, un parcurs al legislației din învățământul românesc din acea epocă, și apoi, analizează modalitatea de utilizare a textului literar în manualele corpus apărute la Editura Didactică și Pedagogică înainte de 1989. Al treilea capitol, Predarea literaturii franceze după 1898, propune ca instrumente de studiu o fișă cadru și analiza comparativă a conținuturilor manualelor de limbă franceză apărute după 1989 cu scopul de a pune în lumină atât rolul literaturii și conexiunile directe și tangențiale, cât și reconfigurarea lor în conformitate cu CECRL cu privire la competența comunicativă, în sensul propriu al termenului. Al patrulea capitol, Predarea comunicării interculturale în contemporaneitatea modernă, așează în raport de asemănare și de diferențiere programa școlară și conținutul manualelor de franceză L1 de studiu, publicate la editurile Corint și Humanitas Educațional, demers care primește coordonate ancorate în medierea dintre intercultural și competențele lingvistice.
URI
http://arthra.ugal.ro/handle/123456789/10020
Colecții
  • Rezumate teze de doctorat [852]

DSpace 6.0 | Copyright © Arthra Institutional Repository
Contactați-ne | Trimite feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Răsfoiește

În tot DSpaceComunități; ColecțiiDupă data publicăriiAutoriTitluriSubiecteAceastă colecțieDupă data publicăriiAutoriTitluriSubiecte

Contul meu

Conectare

DSpace 6.0 | Copyright © Arthra Institutional Repository
Contactați-ne | Trimite feedback
Theme by 
Atmire NV